A Budapest Közút Zrt. a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. megbízásából geodéziai felméréseket végzett a 2018-2020-as időszakban. A műtárgyakként történt felmérés és az azt követő dokumentációs folyamat célja volt az adott támszerkezet és alagutak esetében:

a műtárgy megvalósulási terv szerinti helyzetének és alakjának a vizsgálata;

annak hiányában felmérési terv elkészítése

a feltárt felületi hibák, hiányosságok dokumentálásában való közreműködés;
mozgásvizsgálatokhoz alapadatok felvétele és ismételt mérések esetén mozgásvizsgálat elvégzése.
A projekt során, a kijelölt műtárgyakat statikus lézerszkenner alkalmazásával történő felmérése fénykép-készítéssel együtt került kivitelezésre. A felmérés célja az adott műtárgynak a mozgásvizsgálata. A mozgásvizsgálat alapjául szkennelés eredményeként előállított szűrt, fénykép által színezett, EOV rendszerbe illesztetett pontfelhő.
Fényképek által színezett pontfelhő vektorokkal.
A beton alaptestekben, az ismételt mérések azonos rendszerbe helyezése végett geodéziai pontjelek elhelyezése megtörtént, melyeknek koordinátái a helyszínrajzokon feltüntetésre kerültek. A geodéziai felmérés tartalmaz vízszintes és magassági adatokat. A felmérésből származó adatokból elkészült a támszerkezet helyszínrajza, amelyen a vasúti gyakorlatban alkalmazott szelvényezés került feltüntetésre. Amennyiben a támszerkezet eltérő anyagokból épült – függőleges vagy vízszintes értelemben –, akkor megtörtént az anyagváltás helyének és mértékének a tervlapon való ábrázolása. A dokumentációs fázisban a műtárgyak hossz-szelvénye, valamint keresztszelvényei is ábrázolásra kerültek. A hosszútávú projekt keretein belül összesen 5 darab alagútnak és 25 darab támszerkezetnek készült el a felmérése, illetve a műszaki dokumentációja.
A felmérésekből generált vasúti alagút keresztszelvénye.